Blueprint productenverkoop

Tegenwoordig is het relatief makkelijk om je eigen producten via internet (dus online) te verkopen.
Veel websitebezitters kennen echter de technieken en processen die achter deze technieken zitten niet en verkopen daardoor dan ook bijna niets.

Als jij ook graag producten wilt gaan verkopen via internet, dan is er een bewezen strategie beschikbaar voor iedereen en het mooiste is dat het bouwen en het implementeren van alles ook nog eens relatief weinig geld hoeft te kosten. Om iets te verkopen is een website alleen niet genoeg. Een website is op zich een “dood” ding die niet uit zichzelf mensen “triggert” om iets te kopen en alssss….. je überhaupt al spontaan gevonden wordt op internet.

Hier is het recept wat je nodig hebt om een geheel geautomatiseerd verkoop- en promotiesysteem te krijgen die uit zichzelf jouw producten gaat verkopen. En nee…. het is geen truc…… het is een bewezen marketingstrategie die nu, dankzij het snelle en stabiele internet, iedereen kan toepassen. Het werkt voor elk product dat jij wilt gaan verkopen.

Hier is het recept:

  • Website hosting-provider (hier komt je website te staan en alle functionaliteit geregeld)
  • Website (gebouwd met gratis WordPress software)
  • Email-autoresponder (betaalde abonnement)
  • Winkelwagentje software (gratis)
  • Betalingssysteem (je betaalt een klein bedrag per verkocht product)

Dit zijn dus de basis ingrediënten.

Dit systeem gaat echter pas werken als je er een marketingstrategie op los laat en deze strategie is in basis hetzelfde voor alle producten. Deze strategie werkt op basis van de AIDA-verkooptrechter (sales-funnel).

(Copyright: Music Marketing Monkey)

Om een product aan iemand te verkopen wordt altijd een cognitief proces doorlopen. Mensen hebben van nature namelijk altijd een weerstand als ze iets moeten doen of een idee accepteren en al helemaal als er geld uitgeven bij betrokken is. Deze weerstand hef je niet op door simpel weg aan iemand te vragen of ze jouw product willen kopen. Nee, daar is een proces voor nodig die soms kort hoeft te zijn en soms wat meer tijd vergt.Als je dit cognitief proces toepast op het verkoop- en promotiesysteem komt het kort door de bocht gezegd er op neer dat je je potentiële klanten via een door jou bedacht en geïmplementeerd proces gaat veranderen van een potentiële klant tot een daadwerkelijk kopende klant die één of meerdere producten bij je gaat kopen.Er is veel informatie te vinden op internet en ik zou zeggen ga grasduinen want als jij ook je producten succesvol wilt gaan verkopen dan heb je nu kansen te over.Mijn inschatting (op basis van eigen ervaring en dat van anderen is de investering die je moet doen om dit systeem voor je hele verdere leven te doen laten werken slechts ongeveer 3 maand.

Het maakt je volledig zelfstandig en je kunt verkopen wat en hoe JIJ dat wilt.
Als je nog vragen hebt stuur dan een email

Dit artikel is geschreven door Robert Pot december 2016.